Google AdWords is de online betaalde advertentieservice van Google. Je wilt je Google certificaat gaan halen voor Google AdWords? Goed plan! Als je naast je Fundamentals een ander examen haalt (Search, Display, Mobile, Video of Shopping) ben je gecertificeerd voor Google AdWords. Met een beetje hulp van Marketingster en Google heb jij dit certificaat zo binnen.
Hoe te beginnen?
- Word Google Partner
Om te starten moet je een Google Partner account aanmaken. Dit kun je doen met je Google e-mailadres. Heb je deze niet? Dan heb je deze zo aangemaakt via Google Accounts.
- Start de training bij Google Academy for ads
Google biedt diverse online trainingen aan om je te helpen de stof eigen te maken bij de Google Academy for Ads. Om je Fundamentals examen te halen kies je voor ‘AdWords Basics’. - Doorloop de training, haal het assessment
In de training leer je in achttien lessen van vijf minuten de Fundamentals (basis) van AdWords. Dit is een goede voorbereiding op het examen. Als je de lessen hebt gevolgd is er een assessment zodat je kunt toetsen wat je hebt geleerd en herhalen wat nog aandacht vraagt. - Haal je fundamentals examen
En dan nu het spannendste… het examen. In dit examen worden basisbegrippen en iets meer gevorderde concepten behandeld, waaronder de voordelen van online adverteren en AdWords, en praktische tips voor het beheren en optimaliseren van AdWords-campagnes.
Hulp nodig?
Hou in gedachten dat het een open examen is. Dus je kunt het onderwerp van de vragen online opzoeken. Of nog slimmer: download de studiegids van Marketingster. Met de zoekfunctie (Ctrl F) kun je nog snel het onderwerp opzoeken.
Geslaagd?
Gefeliciteerd! Je kunt nu nog meer leren van Google AdWords met de trainingen voor Search, Display, Mobile, Video of Shopping. Of ga aan de slag met Google Analytics waarbij je ontdekt hoe je het gedrag van bezoekers op jouw site kunt analyseren. Meer behoefte aan specifieke marketingkennis? Kijk dan bij Hubspot voor meer algemene kennis. Er zijn 12 gratis certificaten te behalen die jou als een vis in het water maken met online marketing. Succes!