Om online te monitoren wat er gezegd wordt is er de gratis tool Google Alerts. Met deze eenvoudige tool kan op basis van zoektermen worden nagegaan wat er online wordt gezegd. Dit is eenvoudig in te stellen.

Hoe te beginnen?

  1. Log in op je persoonlijke Google Account
    Dit kun je doen met je Google account. Deze heb je nodig om Google Alerts te kunnen gebruiken. Heb je geen account? Dan is deze zo aangemaakt via Google AccountsTip het is niet nodig om een gmail-adres te kiezen. De optie ‘Mijn huidige e-mailadres gebruiken’ (groen kader) maakt het mogelijk om een adres met een andere uitgang in te stellen, bijvoorbeeld de bedrijfsnaam.
  2. Ga naar de site van Google Alerts
    Op Google Alerts kun je nu eenvoudig de zoektermen invoeren waarvan je online op de hoogte wil blijven. Bijvoorbeeld over jouw stichting/bedrijf, personen, relevante onderwerpen maar ook bijvoorbeeld concurrenten.
  3. Krijg automatisch meldingen via de mail
    Naast handmatig gebruik maken van Google Alerts kan Google Alerts ook automatisch meldingen per mail sturen over de resultaten van de zoektermen. Op deze manier ontvang je dagelijks of wekelijks een update met de online zoektermen van Google Alerts.

Liever video kijken?

Liever achterover zitten en een kort filmpje kijken hoe Google Alerts eenvoudig ingesteld wordt? Dat kan, Marketingster heeft de stappen ook in een video verwerkt.

Verder online zichtbaar worden

Gefeliciteerd, het is gelukt om te monitoren wat er online wordt gezegd. Om nog beter vindbaar te worden is Google Mijn Bedrijf handig om in te stellen. Moeilijk? Nee hoor! Ook hiervoor is weer een eenvoudig stappenplan met video beschikbaar. Succes!

ORIGINELE POST 21 OKTOBER 2017 AANGEPAST 3 SEPTEMBER 2018

Related posts: