Onderzoek
Onderzoek
Soorten onderzoek
Marktonderzoek
Je hebt een goed idee en wil voor jezelf beginnen of wilt gaan uitbreiden. Je weet nog niet of en hoe je jezelf beter kunt onderscheiden van concurrenten, welke kansen en bedreigingen er zijn, of je wil meer klanten vinden maar waar zijn ze?
Klantonderzoek
Om vertrouwen te kunnen winnen is het belangrijk om jouw klant te kennen. Welke aanleiding maakte dat hij/zij op zoek ging naar hulp, welke informatie wordt er gezocht, waardoor werd hij/zij verrast, wat viel tegen en wat leidde tot de definitieve keuze?
Marktonderzoek

Met een marktonderzoek zoekt Marketingster op drie niveaus naar kansen en bedreigingen. Welke kansen kun jij in jouw voordeel gebruiken en met welke  bedreigingen moet je rekening houden? De drie niveau’s zijn: micro, meso en macro. Samen geeft het een compleet beeld van alles wat je als ondernemer moet weten om goed te kunnen ondernemen

Micro-analyse

Geeft een beeld van de huidige situatie binnen het bedrijf.

Meso-analyse

Geeft een beeld van de directe omgeving van het bedrijf.
Macro-analyse
Geeft een beeld van de indirecte omgeving van het bedrijf.
Klantonderzoek
Om vertrouwen te kunnen winnen is het belangrijk om jouw klant te kennen.

Dit kan door de 6 onderdelen van het klantonderzoek:
  • Aanleiding
  • Proces
  • Beslissingscriteria
  • Succesfactoren
  • Barrieres
  • Informatiebehoefte

Er wordt er met meerdere klanten gesproken door middel van interviews. Dit samen vormt een klantprofiel: een compleet beeld van de klanten en worden losstaande uitspraken/ideeën eruit gefilterd. Samen gaan we de uitspraken beoordelen op herkenbaarheid, prioriteit en haalbaarheid. Daarmee krijg je concrete actiepunten waarmee je direct aan de slag kunt.

Aanleiding

Welke aanleiding maakte dat de klant op zoek ging?
Succes factoren
Waardoor werd de klant verrast? Wat waren de goede punten?

Proces

Hoe is het koopproces gegaan?

Barrières

Wat viel tegen?

Beslissingscriteria

Wat leidde tot de definitieve keuze?

Informatie behoefte

Welke informatie is nodig om tot een goede keuze te komen?
Infographic klantonderzoek marketingster
Om de potentiële klant van het bedrijf te ontdekken wordt door middel van interviews gesproken met de doelgroep.

Deze informatie geeft jouw bedrijf inzicht in hoe klanten het koopproces doorlopen en waar de klant beter geïnformeerd of zelfs verrast kan worden. Hiermee wordt een klant een ambassadeur van de onderneming. Dit leidt tot weer nieuwe klanten waardoor het bedrijf kan blijven groeien.
Stappen

We gaan op zoek naar klanten die mee willen werken aan het onderzoek. Huidige klanten, potentiële klanten en klanten die  zijn gestopt of weggegaan.

Marketingster neemt de interviews af. Omdat Marketingster extern is kunnen klanten anoniem hun verhaal doen.

Daarbij komen de volgende thema’s aan bod:
  • Aanleiding
  • Proces
  • Beslissingscriteria
  • Succesfactoren
  • Barrieres
  • Informatiebehoefte
De uitspraken van de geïnterviewden worden uitgeschreven en vervolgens samengevoegd tot één uitspraak in een zogeheten klantprofiel.

Ook worden bijzondere uitspraken erin verwerkt. Dit geeft mogelijk nieuwe ideeën, promotieinspiratie en inzichten.
Samen, met eventuele andere medewerkers, worden de uitspraken besproken om tot een weging te komen van de uitspraken.

Dit gebeurt op basis van:
  • Herkenbaarheid
  • Prioriteit
  • Haalbaarheid

De beoordeling zorgt voor een concrete to-do-lijst met actiepunten en weet je waar de focus moet liggen in de communicatie met klanten. Het geeft concrete handvaten voor de promotie (marketing).

Meer weten?
  • In de brochure over marktonderzoek wordt uitgebreider de verschillende niveau’s en onderzoeksmethodes uitgelegd. 
  • In de brochure over klantonderzoek wordt het proces uitgelegd met praktische voorbeelden.
Waarom Marketingster inhuren?
Het grote voordeel om marktonderzoek door een derde partij als Marketingster te laten uitvoeren is:
  • Dat het veel tijd scheelt.
  • Marktonderzoek is vaak zoeken naar een speld in de hooiberg. Naar die informatie die jouw bedrijf verder helpt.
  • Marketingster heeft ervaring en heeft toegang tot vele bronnen.
  • Daarnaast houdt Marketingster alle ontwikkelingen bij van diverse onderwerpen waardoor je altijd de meest recente uitkomsten krijgt.

Bij het klantonderzoek en medewerkersonderzoek heeft het als voordeel:
  • Dat mensen anoniem hun informatie kunnen geven.
  • Door ze te garanderen dat alles wat ze zeggen wordt geanonimiseerd kunnen ze in alle vrijheid over het bedrijf meedenken.
Prijzen marktonderzoek
12

Basis

2655 /61 uur
  • Activiteiten van bedrijf
  • Financiële analyse
  • Product-analyse
  • Concurrentieonderzoek
  • Demografische ontwikkelingen
  • Economische ontwikkelingen
  • Sociaal-culturele ontwikkelingen
  • Technologische ontwikkelingen
  • Politieke ontwikkelingen
  • Prijs excl. BTW
13

Intensief

4455 /101 uur
  • Activiteiten van bedrijf
  • Financiële analyse
  • Klant-analyse
  • Product-analyse
  • Ontwikkelingen in de bedrijfstak
  • Concurrentieonderzoek
  • Basis klantonderzoek
  • Demografische ontwikkelingen
  • Economische ontwikkelingen
  • Sociaal-culturele ontwikkelingen
  • Technologische ontwikkelingen
  • Ecologische ontwikkelingen
  • Politieke ontwikkelingen
  • Prijs excl. BTW
14

Compleet

6120 /138 uur
  • Activiteiten van bedrijf
  • Financiële analyse
  • Klant-analyse
  • Product-analyse
  • Ontwikkelingen in de bedrijfstak
  • Medewerkersonderzoek
  • Concurrentieonderzoek
  • Uitgebreid klantonderzoek
  • Demografische ontwikkelingen
  • Economische ontwikkelingen
  • Sociaal-culturele ontwikkelingen
  • Technologische ontwikkelingen
  • Politieke ontwikkelingen
  • Prijs excl. BTW
Prijzen klantonderzoek
12

Basis

4005 /91 uur
  • Voorgesprek
  • Interviewen van 6 klanten
  • Uitwerking uitspraken
  • Samen beoordelen van uitspraken op herkenbaarheid, prioriteit, haalbaarheid
  • Actielijst met concrete aanbevelingen
  • Definitieve resultaten digitaal
  • Prijs excl. BTW
13

Intensief

4995 /113 uur
  • Voorgesprek
  • Analyse bestaande data
  • Interviewen van 8 klanten
  • Eventueel medewerkersgesprek
  • Uitwerking uitspraken
  • Samen beoordelen van uitspraken op herkenbaarheid, prioriteit, haalbaarheid
  • Actielijst met concrete aanbevelingen
  • Definitieve resultaten digitaal en fysiek
  • Presentatie klantonderzoek en inbound marketing
  • Prijs excl. BTW
14

Compleet

6120 /138 uur
  • Voorgesprek
  • Analyse bestaande data
  • Interviewen van 10 klanten
  • Eventueel medewerkersgesprek
  • Uitwerking uitspraken
  • Samen beoordelen van uitspraken op herkenbaarheid, prioriteit, haalbaarheid
  • Actielijst met concrete aanbevelingen
  • Definitieve resultaten digitaal en fysiek
  • Presentatie klantonderzoek en inbound marketing
  • Prijs excl. BTW

Geld mag nooit de reden mag zijn om niet met elkaar in gesprek te gaan. Laten we dus in ieder geval kennismaken.

5 Zekerheden met Marketingster

Vertrouwen

Marketingster zet marketingactiviteiten in om het vertrouwen te winnen van (toekomstige) klanten.

Sociaal bedrijf

Stichting Marketingster helpt stichtingen, verenigingen en particulieren met een kleine beurs waar nodig met workshops en cursussen of ondersteuning tegen een gereduceerd tarief.

Met één muisklik alles geregeld

Marketingster heeft alle kennis in huis. Hierdoor hoef je niet met verschillende partijen samen te werken om jouw bedrijf te promoten.

Samenwerken om zelfstandig verder te gaan

Marketingster zit letterlijk naast jou en geeft uitleg en ondersteuning tot je het snapt. Zodat jij jouw bedrijf zelfstandig verder kan laten stralen. Met naslagwerk zodat je het zelf kunt.

Vaste prijzen

Marketingster werkt met vaste prijzen zodat jij vooraf weet wat het gaat kosten. Geld mag nooit de reden mag zijn om niet met elkaar in gesprek te gaan. Laten we dus in ieder geval kennismaken.

Verder praten?

Wil je samen sparren over wat je nodig hebt of  wil je meer informatie? Neem dan gerust contact op met Marketingster. Wees niet bang: je zit nergens aan vast en het eerste gesprek is altijd gratis. We gaan dan samen kijken wat hoe je verder kunt komen en vervolgens beslis je zelf of Marketingster je helpt.

info@marketingster.nl

Stuur een mailtje.

06 450 061 03

Bel of stuur een appje.