Waarom een marktonderzoek?

Je hebt een goed idee en wil voor jezelf beginnen of wilt gaan uitbreiden. Je weet nog niet of en hoe je jezelf beter kunt onderscheiden van concurrenten, welke kansen en bedreigingen er zijn, of je wil meer klanten vinden maar waar zijn ze? Allemaal vragen die met een marktonderzoek worden beantwoord. 

Werkwijze van een marktonderzoek

Met een marktonderzoek zoekt Marketingster op drie niveaus naar kansen en bedreigingen. Welke kansen kun jij in jouw voordeel gebruiken en met welke  bedreigingen moet je rekening houden? De drie niveau’s zijn: micro, meso en macro. Samen geeft het een compleet beeld van alles wat je als ondernemer moet weten om goed te kunnen ondernemen

Marktonderzoek niveau's

Micro-analyse

De micro-analyse geeft een beeld van de huidige situatie binnen het bedrijf.

Meso-analyse

De meso-analyse onderzoekt de directe omgeving van het bedrijf.

Macro-analyse

In de macro-analyse worden de ontwikkelingen onderzocht die invloed kunnen hebben op het bedrijf.

Meer weten?

In de brochure worden de niveau’s en onderzoeksmethodes verder uitgelegd. 

Waarom Marketingster inhuren?

Het grote voordeel om marktonderzoek door een derde partij als Marketingster te laten uitvoeren is dat het veel werk scheelt. Marktonderzoek is vaak zoeken naar een speld in de hooiberg. Naar die informatie die jouw bedrijf verder helpt. Marketingster heeft ervaring en heeft toegang tot vele bronnen. Daarnaast houdt Marketingster alle ontwikkelingen bij van diverse onderwerpen waardoor je altijd de meest recente uitkomsten krijgt.

Bij het klantonderzoek en medewerkersonderzoek heeft het als voordeel dat mensen anoniem hun informatie kunnen geven. Door ze te garanderen dat alles wat ze zeggen wordt geanonimiseerd kunnen ze in alle vrijheid over het bedrijf meedenken.

Kosten

Overtuigd dat marktonderzoek jouw bedrijf verder kan helpen? Neem dan contact op om zonder verplichtingen een eerste gesprek in te plannen.  

Essentieel

prijzen excl. BTW​

  • Activiteiten van bedrijf
  • Financiële analyse
  • Product analyse
  • Concurrentieonderzoek
  • Demografische ontwikkelingen
  • Economische ontwikkelingen
  • Sociaal-culturele ontwikkelingen
  • Technologische ontwikkelingen
  • Ecologische ontwikkelingen
  • Politieke ontwikkelingen

Totaal 61 uur voor € 2655

Professioneel

prijzen excl. BTW​

  • Activiteiten van bedrijf
  • Financiële analyse
  • Klant analyse
  • Product analyse
  • Ontwikkelingen in de bedrijfstak
  • Concurrentieonderzoek
  • Basis klantonderzoek
  • Demografische ontwikkelingen
  • Economische ontwikkelingen
  • Sociaal-culturele ontwikkelingen
  • Technologische ontwikkelingen
  • Ecologische ontwikkelingen
  • Politieke ontwikkelingen

Totaal 101 uur voor € 4455

Compleet

prijzen excl. BTW

  • Activiteiten van bedrijf
  • Financiële analyse
  • Klant analyse
  • Product analyse
  • Ontwikkelingen in de bedrijfstak
  • Medewerkersonderzoek
  • Concurrentieonderzoek
  • Uitgebreid klantonderzoek
  • Demografische ontwikkelingen
  • Economische ontwikkelingen
  • Sociaal-culturele ontwikkelingen
  • Technologische ontwikkelingen
  • Ecologische ontwikkelingen
  • Politieke ontwikkelingen

Totaal 138 uur voor € 6120

5 Zekerheden van Marketingster

Vertrouwen

Marketingster zet marketingactiviteiten in om het vertrouwen te winnen van (toekomstige) klanten.

Sociaal bedrijf

Stichting Marketingster helpt stichtingen, verenigingen en particulieren met een kleine beurs waar nodig met workshops en cursussen of ondersteuning tegen een gereduceerd tarief.

Met één muisklik alles geregeld

Marketingster heeft alle kennis in huis. Hierdoor hoef je niet met verschillende partijen samen te werken om jouw bedrijf op de kaart te zetten.

Samenwerken om zelfstandig verder te gaan

Marketingster zit letterlijk naast jou en geeft uitleg en ondersteuning tot je het snapt. Zodat jij jouw bedrijf zelfstandig verder kan laten stralen.

Vaste prijzen

Marketingster werkt met vaste prijzen zodat jij vooraf weet wat het gaat kosten. Geld mag nooit de reden mag zijn om niet met elkaar in gesprek te gaan. Laten we dus in ieder geval kennismaken.

Verder praten?

Wil je samen sparren over wat je nodig hebt of meer informatie? Neem dan gerust contact op met Marketingster. Wees niet bang: je zit nergens aan vast en het eerste gesprek is altijd gratis. We gaan dan samen kijken hoe je verder kunt komen en vervolgens beslis je zelf of Marketingster je helpt.

06 450 061 03

Bel of stuur een appje.

info@marketingster.nl

Stuur een mailtje.

Contactformulier

Vul het contactformulier in.